سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان:

آزمایشگاه‌های دارای ISO ۱۷۰۲۵ افزایش یافت

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: تعداد آزمایشگاه‌های دارای ISO ۱۷۰۲۵ در زنجان افزایش یافتند.

تصویر آزمایشگاه‌های دارای ISO ۱۷۰۲۵ افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سیروس صارمی از افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار مستقر در این استان که موفق به اخذ گواهی‌نامه ۱۷۰۲۵ شدند، خبر داد و اظهار کرد: به منظور پیاده‌سازی الزامات استاندارد ISO ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه‌های همکار و با توجه به اعلام مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و بر اساس برنامه اعلام شده به آزمایشگاه‌ها، تاکنون تعداد ۱۱ آزمایشگاه همکار مستقر در سطح استان زنجان، موفق به اخذ یا تمدید گواهی ۱۷۰۲۵ شدند.

وی افزود: فرآیند پیاده‌سازی این الزامات توسط تعدادی دیگر از آزمایشگاه‌ها نیز در دست اقدام است که با توجه به برنامه اعلامی، به تدریج بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: هر آزمایشگاه مسئولیت دارد؛ فعالیت‌های آزمایش و کالیبراسیون خود را به نحوی انجام دهد که الزامات این استاندارد، رعایت شود و خواسته‌های مشتریان، مراجع قانونی یا سازمان‌هایی که این آزمایشگاه‌ها را به رسمیت می‌شناسند نیز برآورده کنند.

صارمی تصریح کرد: این استاندارد شامل دو بخش الزامات مدیریتی و الزامات فنی است که برآورده شدن این دو به معنی داشتن صلاحیت بر اساس ISO ۱۷۰۲۵ است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان با اشاره به رعایت استاندارد توسط تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید نیازها و خواسته‌های مشتریان را مطابق با استانداردهای روز برآورده و محصول باکیفیت و قابل قبول و درخور آن‌ها را به بازار مصرف عرضه کنند و مصرف‌کنندگان نیز باید نسبت به مطالبه کالاهای باکیفیت پیش‌قدم شوند.

286653